Makáme! Tak proč padají mosty?

30.03.2018

Není jasné, co se stane s Libeňským mostem. Pravděpodobně se zboří, protože ministerstvo kultury ho nechce chránit. Ale i k takovému rozhodnutí je daleko, zatím se po něm může chodit, postupně se zpevní a kdo ví, třeba po něm budou ještě pár měsíců jezdit tramvaje.

Jedna z dopravních komplikací, kterých v Praze přibývá, může být ukradená každému, kdo v hlavním městě nebydlí. Ovšem příklad Libeňáku není pouze skvělou manifestací toho, co se děje v metropoli zvláště od nástupu hnutí ANO, ale i v jiných městech, a dokonce na mnoha dalších státních úřadech.

Libeňský most byl postaven před devadesáti lety z nekvalitního materiálu, zvláště pak nepočítal se současnými čtyřicetitunovými tramvajemi. Obvyklá životnost mostu dosahuje sto let, u toho Libeňského je třeba počítat s dřívější likvidací nebo rekonstrukcí. Přesto magistrát ani nehnul prstem a do konce volebního období to ani neměl v plánu. Úřady ve městě mají řadu funkcí a bezpečnost mostů je nepochybně jednou z nich. 

Po nástupu koalice hnutí ANO a ČSSD za asistence Zelených, lidovců a Starostů na pražský magistrát se dá říci, že určitě všichni makali, právě však na něčem jiném. Současné garnituře na radnici rozhodně nejde upřít schopnost vytvářet nové a nové městské podniky. 

Loni ještě nevyšel pokus o nepřátelské převzetí elektrikářské firmy Eltodo, teď se však radní dohodli na společném podniku s finančním gigantem Penta, se kterým postaví trasu D pražského metra za nejméně 60 miliard do patnácti let.

PETR HOLUB